Tovább a tartalomhoz

A pakli

  • A pakli a játék során felhasználható kártyáid gyűjtőhelye.
  • Ha a paklid elfogy, a játék véget ér — kivéve, ha egy kártyahatás másként rendelkezik.
  • A pakli összeállítása teljesen rajtad múlik, a rendelkezésre álló lapok kombinációi alapján.
  • Kandidátusból nem lehet kettő ugyanaz a pakliban.
  • Két kártya akkor számít azonosnak, ha a nevük vagy az illusztrációjuk betűre/pixelre pontosan megegyezik.
  • Egy pro/kontra típusú lap, ami ad egy erős előnyt és egy komoly hátrányt is.
  • Paklinként csak egy jellemvonás lehet, és a játék elején kötelező kijátszani - innentől végig játékban marad (kivéve, ha egy hatás ezt felülírja).
  • A jellemvonás hatása a teljes játék alatt folyamatosan aktív.
  • Dekrétumot az 1. vagy 2. fázisban lehet játékba hozni.
  • Játékosonként csak egy lehet aktív - ha újat teszel le, a régi megy a süllyesztőbe.
  • A dekrétum minden játékosra hat, kivéve ha egy lap mást mond.
  • Ha új dekrétumot teszel le, a korábbi automatikusan megy a süllyesztőbe.
  • Egyes lapok (pl. bizonyos kandidátusok vagy a Jogar státuszszimbólum) eldobhatják vagy semlegesíthetik a dekrétumot.
  • A dekrétum hatása folyamatosan aktív, amíg érvényben van.
  • A Mandátum permanens és nem semlegesíthető lap.
  • A kihívásoknál a Renomé dönt, de a játék végső győztese mindig az, akinek több mandátuma gyűlik össze.
  • A Mandátum lényegében egy feladat vagy küldetés, amelyet teljesítve új pontokat szerzel. Ilyenek lehetnek például:
    • Foglalj el egy megadott vármegyét és építs rá birtokot.
    • Küldj a süllyesztőbe egy bizonyos kandidátust.
    • Állíts össze egy X össz-renomé feletti delegációt.
    • Telepíts egy adott szövetségest egy meghatározott vármegyébe.
  • Ha nem raksz Mandátum lapot a paklidba, akkor az alap cél változatlan: Vármegyéket foglalni és megtartani - ezek adják a pontjaid gerincét.
  • A játék végén a Vármegyéken és a teljesített Mandátumokon lévő értékek összeadódnak.
  • A teljesített Mandátum lapokat a játékos arccal lefelé fordítva tárolja.
  • A Vármegyék a játék fő csataterei - itt dől el, ki tudja megszerezni a “választók” bizalmát.
  • Egy vármegyére legfeljebb három birtok építhető fel.
  • Bizonyos kártyák megengedik, hogy a Kandidátus visszavonuljon a Vármegyére, így elkerülve a süllyesztőt.
  • Egy játékos összesen 8 Vármegyét tehet le az asztalra, 4-4-es téglalap elrendezésben.
  • Az első sort kötelezően fel kell tölteni, mielőtt a második sorba kerülhet bármilyen vármegye.
  • A játékos bármelyik saját vármegyéjétől indíthat kihívást.
  • A 2. Fázisban mozgósított Vármegye erőforrásként használható egy kihívás során.
  • Ha az ellenfél ezt a vármegyét támadja meg, a vármegye minden aktív hatása hozzáadódik a védekező delegációhoz.
  • Ha a játékos nem tud kandidátust küldeni védekezni, de a vármegyén van legalább 1 szövetséges, akkor a vármegye és a szövetséges(ek) renoméja is beleszámít a védekezésbe.
  • További erősítést a Bölcsesség és Esemény lapok adhatnak.

Erőforrás-megosztás (Erőforrás-allokáció)

Section titled “Erőforrás-megosztás (Erőforrás-allokáció)”
  • A játékos erőforrást oszthat meg egy tetszőleges, szomszédos Vármegyéből, hogy segítse a védekező delegációt.
  • Alapból 1 kártya renoméja vagy speciális képessége csatornázható át, de ezt más hatások növelhetik.
  • Erőforrás-megosztás csak akkor történhet, ha a választott vármegyén legalább egy Szövetséges tartózkodik.
  • A Vármegye vagy a rajta lévő birtok speciális képessége nem osztható meg.
  • További bónuszt az Esemény és Bölcsesség lapok adhatnak.
  • Ha egy vármegyét elfoglalnak, az a győztes kihívó felé fordul, és a helyén marad a formációban.
  • A vármegye mandátumpontja a kihívóé lesz - ha a játék végéig nem fordítják vissza, akkor ez beleszámít a végső pontszámába.
  • Elfoglaláskor a vármegyéhez csatolt összes lap a süllyesztőbe kerül.
  • Az elfoglalt vármegye különleges hatása ezután a győztes játékost erősíti, amíg a területet valaki más vissza nem szerzi.
  • A vesztes játékos visszavásárolhatja az elfoglalt vármegyét, ha a győztes beleegyezik:
    • a vesztes a paklija tetejéről 3 lapot a süllyesztőbe küld,
    • a győztes pedig 3 lapot húz a saját paklijából. Ezután a vármegye visszakerül a veszteshez.
  • A visszavásárlásra csak a győztes kihívó következő körében van lehetőség - feltéve, hogy addig nem épít birtokot az elfoglalt vármegyére.
  • Sikeres visszavásárlás után a vármegye visszafordul az eredeti állapotába.
  • Csak Vármegyére tehető, önállóan nem játszható ki.
  • Bizonyos birtokok lehetővé teszik, hogy egy kandidátus, szövetséges vagy más csatolt lap visszavonulhasson rá, és így elkerülje a süllyesztőt.
  • A Kandidátushoz vagy egy Vármegyéhez csatolt lapok összessége a Delegáció.
  • Nincs külön “Delegáció” típusú lap - ezt a csatolt kártyák együttese alkotja.
  • Egy Delegáció tartalmazhat egy Kandidátust, valamint tetszőleges számú Szövetségest, Felszerelést vagy Státuszszimbólumot.
  • A Delegáció a szabályok szerint mozgatható a vármegyék között (pl. erőforrás-megosztással).
  • Delegáció Szövetségessel is összeállhat, de Kandidátus nélkül nem léphet ki a Frakcióból.
  • A Delegáció vezetője, ő indul harcba a csapat élén.
  • Saját Renoméja hozzáadódik a Delegáció össz-renoméjához.
  • Nélküle a Delegáció nem hagyhatja el a frakciót.
  • A Szövetségesek hasonlóak a Kandidátusokhoz, de önállóan nem indíthatnak kihívást.
  • Saját Renoméja hozzáadódik a Delegáció össz-renoméjához.
  • A Vármegyére toborzott Szövetségesek önállóan is védekezhetnek, vagy az erejük átcsatornázható egy szomszédos Vármegyére.
  • Egyes lapok hatásai Kandidátussá tehetik a szövetségest.
    • Ha a hatás megszűnik, visszavált szövetségessé, és nem hagyhatja el a Frakciót, amíg nincs új Kandidátus toborozva.
  • Bizonyos hatások megengedhetik, hogy a Szövetséges a Frakcióból visszavonuljon egy Vármegyére.
  • A Delegáció része, és közvetlenül erősíti a kihívó csapatot.
  • Saját Renoméval rendelkezik, ami hozzáadódik a Delegáció összértékéhez.
  • A hatása tovább növeli a Delegáció erejét vagy előnyét a kihívában.
  • A Delegáció része, és közvetlenül erősíti a kihívó csapatot.
  • Nem rendelkezik Renomé értékkel.
  • A hatása tovább növeli a Delegáció erejét vagy előnyét a kihívában.
  • Eseményt szimuláló kártya.
  • Nem rendelkezik Renomé értékkel.
  • Lehet azonnali vagy tartós hatású, és könnyedén felforgathatja a játék állását.
  • Közhelyekre vagy elhíresült mondásokra alapuló kártya.
  • Nem rendelkezik Renomé értékkel.
  • Azonnali hatást vált ki, amely képes akár teljesen megfordítani a játék állását.