Tovább a tartalomhoz

Játékmenet

Szerezd meg a legtöbb mandátumpontot:

  • Mandátum típusú kártyák teljesítésével
  • Vármegyék elfoglalásával és birtoklásával
  • A játék végén add össze az összegyűjtött mandátumpontjaidat
KártyatípusLimit
Jellemvonás1
Dekrétum1–5
Mandátum1–5
Vármegye8–13
Birtok0–13
Kandidátus1–13*
Szövetségesbármennyi
Felszerelés0–13
Státuszszimbólum0–8
Eseménybármennyi
Bölcsesség0–13
  • A pakliba beválogatott kandidátusok és szövetségesek összesített renoméja legfeljebb 89 lehet.
  • Kandidátusból csak egy példányt tehetsz a pakliba (név és kép alapján számít az egyezés).

  • Keresd meg és játszd ki a jellemvonás kártyádat.
  • Húzz 8 kezdőlapot.
  • Játszd ki a vármegyéid (összesen legfeljebb 8 lehet a térfeleden).
  • Birtokot csak olyan vármegyére tehetsz, amit már az előző körben leraktál.
  • Kijátszhatod a Dekrétumot és/vagy a Mandátum kártyádat (opcionális).
  • Kijátszhatsz Esemény kártyát is (szintén opcionális).
  • Helyezd el a kandidátust és a hozzá tartozó szövetségeseket, felszereléseket és státuszszimbólumokat a frakciódban (ez együtt a Delegáció).
  • Vagy helyezd őket egy vármegyére - ebben az esetben csak védekezésre használhatók.
  • Kijátszhatod a Dekrétumot és/vagy a Mandátum kártyádat (opcionális).
  • Kijátszhatsz Esemény kártyát is (szintén opcionális).
  • Válaszd ki a kihívó Delegációdat a frakcióból.
  • Az ellenfél kiválasztja a védekező delegációját (frakcióból, ha van - különben a vármegyéről).
  • Kijátszhatod a Dekrétumot és/vagy a Mandátum kártyádat (opcionális).
  • Kijátszhatsz Esemény és vagy Bölcsesség kártyát is (opcionális).
  • Adjátok és hasonlítsátok össze a teljes Renomét, majd érvényesítsétek a hatásokat.
  • A győztes elfoglalja a Vármegyét.

Részletes leírás →

  • Legyen legalább 8 lap a kezedben - ha kevesebb van, húzz annyit, amíg eléred.
  • Jelezd a kör végét egy koppintással az asztalon.

  1. A kihívó kiválasztja, melyik Vármegyét támadja.
  2. A védekező választ Delegációt (ha nincs, akkor a Vármegye “lakói” védekeznek).
  3. Hatások aktiválási sorrendje:
    1. Jellemvonás hatása (folyamatosan aktív hatás)
    2. Dekrétum hatása (folyamatosan aktív hatás)
    3. Események a kihívás előtt (a lejátszott sorrendben)
    4. Kihívó kandidátus hatása és bármi más:
      • Csatolt Felszerelések hatásai
      • Csatolt Státuszszimbólumok hatásai
      • Csatolt Szövetségesek hatásai
      • Bölcsességek és Események hatása
    5. A kihívott Vármegye hatása
      • Birtok hatása
      • A kihívott Szövetségesek hatásai és
        • a csatolt kártyák (ugyanabban a sorrendben, mint a kihívó esetében).
      • Bölcsességek és Események hatása
  4. Összesített renomé összevetése
    • Döntetlen esetén a védekező nyer
  5. A győztes megtartja a Delegációját, a vesztes minden lapja a süllyesztőbe kerül.

  • Jellemvonás: mindig aktív, egyes hatások semlegesíthetik.
  • Mandátumlap: mindig aktív, nem lehet semlegesíteni.
  • Dekrétum: egyszerre csak egy lehet játékban; ha újat raksz ki, a régi megy a süllyesztőbe.
  • Fúzió: előre meghatározott sorszámok alapján működik; a feláldozott lapok a süllyesztőbe kerülnek.
  • Renomé számítás: csak a Renomé értéket adó lapok és hatások számítanak bele.

  • Ha egy játékos paklija elfogy, megkezdődik az utolsó köre. Játék vége →
  • A játékot az nyeri, akinek több mandátumpontja van.
    • A mandátumpontok vagy a birtokolt Vármegyék, vagy a teljesített Mandátumok után járnak
  • Döntetlen esetén az nyer, akinek több összesített renoméja van az asztalon és a kezében.