Játékmenet
🎯 A játék célja
Section titled “🎯 A játék célja”Szerezd meg a legtöbb mandátumpontot:
- Mandátum típusú kártyák teljesítésével
- Vármegyék elfoglalásával és birtoklásával
- A játék végén add össze az összegyűjtött mandátumpontjaidat
🧩 Pakliépítés (min. 55 lap)
Section titled “🧩 Pakliépítés (min. 55 lap)”| Kártyatípus | Limit |
|---|---|
| Jellemvonás | 1 |
| Dekrétum | 1–5 |
| Mandátum | 1–5 |
| Vármegye | 8–13 |
| Birtok | 0–13 |
| Kandidátus | 1–13* |
| Szövetséges | bármennyi |
| Felszerelés | 0–13 |
| Státuszszimbólum | 0–8 |
| Esemény | bármennyi |
| Bölcsesség | 0–13 |
🧠 FONTOS:
Section titled “🧠 FONTOS:”- A pakliba beválogatott kandidátusok és szövetségesek összesített renoméja legfeljebb 89 lehet.
- Kandidátusból csak egy példányt tehetsz a pakliba (név és kép alapján számít az egyezés).
🌀 Játékkör fázisai
Section titled “🌀 Játékkör fázisai”0. Előkészület:
Section titled “0. Előkészület:”- Keresd meg és játszd ki a jellemvonás kártyádat.
- Húzz 8 kezdőlapot.
1. Építkezés
Section titled “1. Építkezés”- Játszd ki a vármegyéid (összesen legfeljebb 8 lehet a térfeleden).
- Birtokot csak olyan vármegyére tehetsz, amit már az előző körben leraktál.
- Kijátszhatod a Dekrétumot és/vagy a Mandátum kártyádat (opcionális).
- Kijátszhatsz Esemény kártyát is (szintén opcionális).
2. Mozgósítás
Section titled “2. Mozgósítás”- Helyezd el a kandidátust és a hozzá tartozó szövetségeseket, felszereléseket és státuszszimbólumokat a frakciódban (ez együtt a Delegáció).
- Vagy helyezd őket egy vármegyére - ebben az esetben csak védekezésre használhatók.
- Kijátszhatod a Dekrétumot és/vagy a Mandátum kártyádat (opcionális).
- Kijátszhatsz Esemény kártyát is (szintén opcionális).
3. Kihívás (Mandátumszerzés)
Section titled “3. Kihívás (Mandátumszerzés)”- Válaszd ki a kihívó Delegációdat a frakcióból.
- Az ellenfél kiválasztja a védekező delegációját (frakcióból, ha van - különben a vármegyéről).
- Kijátszhatod a Dekrétumot és/vagy a Mandátum kártyádat (opcionális).
- Kijátszhatsz Esemény és vagy Bölcsesség kártyát is (opcionális).
- Adjátok és hasonlítsátok össze a teljes Renomét, majd érvényesítsétek a hatásokat.
- A győztes elfoglalja a Vármegyét.
4. Kör vége / Új kör
Section titled “4. Kör vége / Új kör”- Legyen legalább 8 lap a kezedben - ha kevesebb van, húzz annyit, amíg eléred.
- Jelezd a kör végét egy koppintással az asztalon.
⚔️ Kihívás menete
Section titled “⚔️ Kihívás menete”- A kihívó kiválasztja, melyik Vármegyét támadja.
- A védekező választ Delegációt (ha nincs, akkor a Vármegye “lakói” védekeznek).
- Hatások aktiválási sorrendje:
- Jellemvonás hatása (folyamatosan aktív hatás)
- Dekrétum hatása (folyamatosan aktív hatás)
- Események a kihívás előtt (a lejátszott sorrendben)
- Kihívó kandidátus hatása és bármi más:
- Csatolt Felszerelések hatásai
- Csatolt Státuszszimbólumok hatásai
- Csatolt Szövetségesek hatásai
- Bölcsességek és Események hatása
- A kihívott Vármegye hatása
- Birtok hatása
- A kihívott Szövetségesek hatásai és
- a csatolt kártyák (ugyanabban a sorrendben, mint a kihívó esetében).
- Bölcsességek és Események hatása
- Összesített renomé összevetése
- Döntetlen esetén a védekező nyer
- A győztes megtartja a Delegációját, a vesztes minden lapja a süllyesztőbe kerül.
🧠 Egyéb kulcsszabályok
Section titled “🧠 Egyéb kulcsszabályok”- Jellemvonás: mindig aktív, egyes hatások semlegesíthetik.
- Mandátumlap: mindig aktív, nem lehet semlegesíteni.
- Dekrétum: egyszerre csak egy lehet játékban; ha újat raksz ki, a régi megy a süllyesztőbe.
- Fúzió: előre meghatározott sorszámok alapján működik; a feláldozott lapok a süllyesztőbe kerülnek.
- Renomé számítás: csak a Renomé értéket adó lapok és hatások számítanak bele.
🏁 Játék vége
Section titled “🏁 Játék vége”- Ha egy játékos paklija elfogy, megkezdődik az utolsó köre. Játék vége →
- A játékot az nyeri, akinek több mandátumpontja van.
- A mandátumpontok vagy a birtokolt Vármegyék, vagy a teljesített Mandátumok után járnak
- Döntetlen esetén az nyer, akinek több összesített renoméja van az asztalon és a kezében.