Tovább a tartalomhoz

Kihívás

  • A kör 4. fázisában a játékos kihívhatja az ellenfele egyik Vármegyéjét.
  • A kihívó körönként csak egy Vármegyét hívhat ki mandátumszerzés céljából.

A kihívás a következő sorrendben történik:

Section titled “A kihívás a következő sorrendben történik:”
  1. A kihívó kiválaszt egy Delegációt a Frakcióból és az játéktérre helyezi majd jelzi, hogy melyik vármegyét akarja kihívni.
  2. A kihívott is kiválaszt egy Delegációt a Frakcióból. a. Üres Frakció esetén a Vármegye népessége lesz a kihívott, ha legalább egy Szövetséges van a Vármegyén b. Ha a kihívott nem állít elő Delegációt a védekezésben, és a Vármegyéjén nincs legalább egy Szövetséges, a kihívó elfoglalja a Vármegyét és felé fordul. A Vármegyéhez csatolt kártyák a süllyesztőbe kerülnek.
  3. A kihívó hasonlítsa össze a Delegációk teljes Renomé értékét a. Vegye figyelembe a Vármegyéhez csatolt - erőforrás-megosztás esetén a szomszédos Vármegyét is -, Birtokok, Szövetségesek, Státuszszimbólumok és Felszerelési tárgyak Renoméját is. b. Vegye sorra a hatásokat, és adja hozzá a hatások módosító értékeit is. c. Játszon ki Esemény illetve Bölcsesség lapot. d. A legmagasabb Renoméval rendelkező Delegáció nyer. e. A döntetlen azt jelenti, hogy a kihívott nyer.
  4. A győztes a Frakciójába helyezi Delegációját, minden hozzá csatolt kártyával a. Süllyesztőbe küldi a harcban használt összes nem permanens (állandó) kártyát (pl. Esemény és Bölcsesség).
  5. A vesztes a Süllyesztőbe küldi a teljes Delegációját, a kijátszott Esemény és Bölcsesség kártyákat.
  • ⚠️ A Mandátum kártya folyamatosan aktív, mivel az egy elérendő célt szimbolizál.
  • Amikor a kihívás elkezdődik, a kártyák meghatározott sorrendben aktiválódnak.
  • Legtöbbször a Kandidátushoz csatolt kártyák (ha vannak) aktiválásának sorrendje nem okoz kérdéseket. Néha azonban fontos lehet a kártyák aktiválásának pontos sorrendje, különösen akkor, ha nem állandó kártyák, például események vagy bölcsességek segítenek a kandidátusnak.

A kártyák aktiválásának pontos sorrendje a következő:

  1. Először a permanens kártyák hatásai aktiválódnak:
    1. Jellemvonás hatása (folyamatosan aktív hatás)
    2. Dekrétum hatása (folyamatosan aktív hatás)
  2. Aztán a kijátszott kártyák hatásai aktiválódnak:
    1. Események a kihívás előtt (a lejátszott sorrendben)
    2. Kihívó Kandidátus hatása és bármi más:
      • csatolt Felszerelések hatásai
      • csatolt Státuszszimbólumok hatásai
      • csatolt Szövetségesek hatásai
      • Bölcsességek és Események hatása
    3. a kihívott Vármegye hatása
      • csatolt Birtok hatása
      • a kihívott Szövetségesek hatásai és
      • a csatolt kártyák (ugyanabban a sorrendben, mint a kihívó esetében)
      • Bölcsességek és Események hatása

A kihívás véget ér, ha a kihívott Vármegyéjét elfoglalják, vagy ha a kihívó Kandidátusát legyőzik vagy a Süllyesztőbe küldik. Vannak azonban különleges körülmények. Az alábbiakban felsoroljuk a kihívás minden lehetséges eredményét:

  • Ha a kihívott legyőzi a kihívó Delegációt, a kihívás véget ért. A kihívó nem állíthat újabb Delegációt a kihívás folytatására.
  • Ha a kihívó feladja a Vármegye védelmét, akkor a Vármegye elfoglaltatik és a kihívás véget ér. A kihívó nyer.
  • Ha egy speciális kártya kijátszása miatt a kihívó Delegációt legyőzik vagy a Süllyesztőbe küldik, a kihívás véget ér.

Játék vége →

Játékfolyamat